کد مطلب:188993 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:168

دین سازی
و دین الله دغلا

رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم این پیش گویی را در مورد حاكمیت حزب عثمانیه نموده بود، كه هنگامی كه فرزندان عاص به حكومت برسند در سه محور ناهنجاری پدیدار می سازند. از لحاظ اقتصادی اموال بیت المال را به خود اختصاص می دهند، دین خدا را دست آویز فریب قرار داده و بندگان خدا را برده خویش خواهند ساخت، اذا بلغ ولد العاص ثلاثین رجلا اتخذوا مال الله دولا و دین الله دغلا و عباد الله خولا. [1] «هنگامی كه فرزندان عاص (حكم) به سی نفر برسند، مال خدا را دست بدست در پیش خود می كنند و دین خدا را دست آویز فریب قرار می دهند و بندگان خدا را برده خویش قرار خواهند داد».

این پیش گویی تحقق یافت توضیح دو محور آن در بخش اجتماعی و اقتصادی آورده شد. و نیز در مورد بازیچه قرار دادن دین برخی بخش ها در همین نوشتار اشاره شد، كه حزب عثمانیه از موضوع احادیث ساختگی چگونه استقبال نمود و چگونه هزاران حدیث دروغین به نام دین به زبان رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و دیگران آویختند، تا انواع بدعت ها را به درون دین پدیدار



[ صفحه 179]



ساختند. در همین راستا توضیحات گویایی نیز در نوشتار امام حسین علیه السلام الگوی زندگی آمده است. [2] .

برای بیشتر شفاف شدن موضوع در این بخش نیز به برخی محورها اشاره می شود، تا این حقیقت؛ یعنی پیش گویی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بهتر آشكار گردد، كه بنی امیه چگونه دین را بازیچه قرار دادند و آشكارا به دین سازی پرداختند و شعائر دینی را در راستای اهداف خویش علم نمودند.


[1] كنز العمال، ج 11، ص 117، مستدرك، ج 4، ص 480، انساب اشراف، ج 5، ص 64.

[2] امام حسين عليه السلام الگوي زندگي، 114.